Tilaus- ja toimitusehdot sekä rekisteriseloste

Tilaaminen:

  1. Valitse haluamasi tuotteet ostoskoriin. Muista valita haluamasi koko alasvetovalikosta!
  2. Täytä ostoskorissa henkilötietosi huolella. Anna aina toimiva sähköpostiosoite tilausvahvistusta varten ja puhelinnumero, johon Posti voi ilmoittaa mahdollisen tilauksen seurantanumeron.
  3. Jos sinulla on alennukseen oikeuttava kuponkikoodi, liitä se ostoskorissa kohtaan "Syötä aktivointikoodi" ja klikkaa "Aktivoi".
  4. Valitse sinulle sopivin maksuvaihtoehto (Verkkopankkipainikkeet, Paytrail-tili, Paypal tai tilisiirto).

Maksaminen:

Tarjoamme tällä hetkellä seuraavat maksuvaihtoehdot:

  • Yleisimmät verkkopankkipainikkeet. Maksamiseen tarvitset verkkopankkitunnuksesi. Käytössäsi ovat kaikki yleisimmät verkkomaksupainikkeet, sekä Visa, Visa Electron ja Mastercard. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (ennen Suomen Verkkomaksut Oy 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Lue lisää www.verkkomaksut.fi / www.paytrail.com
  • Paypal Voit maksaa tilauksesi myös PayPal-maksutavalla. PayPal-tilin käyttö on ilmaista ja tekemäsi ostot veloitetaan PayPal-tililtäsi. Myös luottokortti tai Visa Electron maksut onnistuvat PayPal-tilin kautta, kunhan ne on yhdistetty ensin PayPal-tilitietoihin (Visa Electron täytyy kytkeä erikseen päälle omasta verkkopankista, jotta maksaminen PayPal-tililtä onnistuu). Ostoskorista siirryt PayPal-maksusivulle, josta hyväksyt maksun omilla PayPal-tunnuksillasi. Maksutapana PayPal on nopea ja turvallinen.
    HUOM! PayPal-tili tulee avata ennen tilauksen tekoa! Lue lisää osoitteesta www.paypal.com.
  • Visa-, Visa Electron- tai MasterCard- korteilla: Mikäli asiakas maksaa Visa-, Visa Electron- tai MasterCard- kortilla, Leeloo toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa-, Visa Electron- tai MasterCard- korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myäs maksun saaja. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Yhteystiedot: Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä, Puhelin: 0207 181830.
  • Tilisiirto/Ennakkomaksu: Valitsemalla perinteisen tilisiirtomaksutavan sinulla on 3 pankkipäivää aikaa maksaa tilauksesi. Saat laskun/maksutiedot sähköpostiisi heti tilauksen teon jälkeen. Tämä on hyvä maksuvaihtoehto, mikäli sinulla ei ole tilauksentekohetkellä verkkopankkitunnuksia. Tilaamasi tuotteet pysyvät varattuna 3 pankkipäivää (+1 vrk siirtoviive). Mikäli maksu ei saavu ajoissa, tilatut tuotteet vapautuvat takaisin myyntiin.
  • Jousto Laskulla ja Osamaksulla: Osta tuotteitamme helposti ja turvallisesti myös Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla. Palvelun tarjoaa kotimainen Jousto maksutapa. Jousto Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Jousto Osamaksulla max. 24 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja osoitteessa www.jousto.com.
  • Paytrail-tili: (Joulukuu 2013 alkaen) Paytrail-tilillä voit maksaa kaikilla yleisimmillä maksukorteilla. Vahvistat ostoksesi käyttäjätunnuksella ja salasanalla tai kertakäyttöisellä PIN-koodilla, joka lähetetään sinulle tiliisi liitettyyn puhelinnumeroon. Rekisteröi itsellesi Paytrail-maksutili ja lue lisää osoitteesta http://paytrail.com/fi/paytrail-tili.

Tilausten toimittaminen:

Toimitamme tilaukset Posti Oy:n kautta. Tilaukset postitetaan joko Pienlähetyksenä (kirjelähetys) tai Economy 16 pakettina tilauksen koon mukaan. Pienlähetykset saapuvat normaalin päiväpostin mukana, 3-4 arkipäivän aikana asiakkaan kotipostilaatikkoon. Economy 16 pakettilähetykset asiakas noutaa lähipostista postin seurantatunnuksella. Huom. Pienlähetyksillä ei seurantaa. Viikonloput ja pyhäpäivät vaikuttavat hidastavasti postin kulkuun. Tällä hetkellä toimitamme myyntituotteitamme vain Manner-Suomeen. Emme toimita tuotteitamme arvolisäverottomasti Ahvenanmaalle.
Toimitamme kaikki kotimaan tilaukset ilman postikuluja. Tuotteet toimitetaan postitse muovisessa lähetyspussukassa, pahvisessa kirjelaatikossa tai pahvilaatikossa. Joissakin tapauksissa saatamme postittaa tuotteita useammassa erässä, jotta asiakkaamme saisivat tilauksensa mahdollisimman pian kotiin toimitettuna (koskee Pienlähetyksiä). Pakettilähetyksestä saat lähetystunnuksen heti kun tilauksesi on pakattu, joten voit seurata lähetyksen kulkua ja noutaa tilauksesi heti, kun se on saapunut lähipostiisi. Emme tarjoa mahdollisuutta ostaa tuotteita postiennakolla!

Asiakaspalautukset:

HUOM. 13.6.2014 voimaantulleen uuden kuluttajansuojalain mukaisesti tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama kuin asiakaspalautus. Mikäli asiakas haluaa peruuttaa tilauksen sen jälkeen kun se on lähetetty, tulee lähetys noutaa postista ja palauttaa se takaisin Postin asiakaspalautuksena. Veloitamme noutamatta jätetyistä ja verkkokaupalle takaisin palautuvista lähetyksistä 20 euroa, joka peritään jälkikäteen asiakkaalta. Noutamatta jätetyn tilauksen uudelleen toimituksesta veloitetaan erikseen uusi postimaksu.
Tarjoamme 14 vuorokauden palautusoikeuden siitä päivästä lähtien, kun asiakas vastaanottaa lähetyksen. Normaalihintaisten tuotteiden palauttaminen ja vaihtaminen on asiakkaalle maksutonta. Asiakas voi palauttaa tai vaihtaa koko tilauksen tai vain osan tuotteista. Outlet-tuotteiden palautuksesta perimme 5 euroa / palautettava tuote. Asiakaspalautuslomakkeen löydät kuitin kääntöpuolelta.

Asiakaspalautus pähkinänkuoressa:

  1. Tarkasta, että tuote jonka haluat palauttaa/vaihtaa on jälleenmyyntikuntoinen ja kauttaaltaan puhdas. Asiakkaan vastuulla on sovittaa tuotetta niin, että siihen ei jää lainkaan käytön jälkiä. Huolehdi myös, ettei palautettavassa/vaihdettavassa tuotteessa ole sovituksesta aiheutunutta likaa (esimerkiksi meikkitahrat ja ihon tali/hiki) tai lemmikkien karvoja. Mikäli palautettava tuote on likainen, veloitamme puhdistuskuluina 10€ / tuote. Vaikeasti likaantuneet tuotteet lasketaan myyntikelvottomiksi, eikä niistä voida suorittaa rahanpalautuksia. Älä myöskään irrota tuote-etikettejä tai -lappuja, jotta palautus voidaan hyväksyä! Sukkahousuja, sukkia ja alusasuja ei valitettavasti voi palauttaa hygieniasyistä (ellei kyseessä ole viallinen tuote). Huomioi, että mikäli ehdot mahdolliseen ilmaiseen tilaajalahjaan eivät palautuksen jälkeen täyty (esim. verkkokaupan alennusportaat), tulee myös tilaajalahja palauttaa. Veloitamme tilaajalahjan arvon palautuksen yhteydessä, mikäli ilmaislahjaan oikeutetut ehdot eivät täyty.
  2. Mikäli haluat vaihtaa jonkin tuotteen isompaan/pienempään kokoon - ota aina ennen palauttamista yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta osaamme odottaa mahdollista tuotevaihtoa ja voimme varata halutun koon vaihtoa varten. Näin varmistamme, ettei vaihdettava koko kerkeä loppua ennen kuin vastaanotamme palautuslähetyksen. Voit vaihtaa palauttamasi tuotteen veloituksetta toiseen kokoon tai väriin vain kerran tilausta kohden!
  3. Huolehdi, että palautettava tuote on pakattu siististi ja suojattu kauttaaltaan. Huolehdi myös että mahdolliset myyntipakkaukset on palautuslähetyksen mukana. Suojaa/vuoraa aina palautettava tuote joko samalla pakkausmateriaalilla, jossa lähetys on vastaanotettu tai vaihtoehtoisesti muulla tarpeeksi suojaavalla muovilla tai pahvilla. Kaikki tilauksesta palautettavat tuotteet tulee palauttaa yhtenä asiakaspalautuslähetyksenä.
  4. Täytä asiakaspalautuslomake huolella, jotta palautuksen käsittely sujuu vaivatta. Muista aina ilmoittaa tilinumerosi IBAN muodossa maksun palautusta varten. Mikäli tilaus on maksettu PayPal-tilin tai Jouston kautta, tilinumeroa ei tarvitse ilmoittaa.
  5. Suosittelemme, että otat aina yhteyttä asiakaspalveluumme ennen kun palautat tai vaihdat tilattuja tuotteita.
  6. Liimaa tai teippaa asiakaspalautuslomakkeen mukana tullut osoitelappu valmiin palautuslähetyksen päälle TAI kirjoita pakkaukseen seuraavat tiedot:
    LEELOO.FI ASIAKASPALAUTUS 635628
    MÄKELININKATU 15
    90100 OULU
  7. Vie tuote lähimpään Postin pisteeseen ja anna asiakaspalautuslähetys virkailijalle. Ilmoita, että kyseessä on asiakaspalautuslähetys yritykselle Leeloo. Mikäli maksat palautuvan lähetyksen postikulut itse, emme korvaa näitä kuluja, koska tarjoamme asiakkaillemme maksuttoman palautusvaihtoehdon. Vaadi aina kuitti asiakaspalautuksesta, sillä jos lähetys katoaa emme voi korvata tuotetta, mikäli palautuskuittia ja todistusta palautuksesta ei ole. Emme lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla meille lähetettyjä asiakaspalautuksia emmekä myöskään korvaa tällaisesta lähetyksestä asiakkaalle aiheutuneita kuluja.

Maksun palautukset:

Panostamme aina nopeisiin maksun palautuksiin. Ota huomioon, että asiakaspalautukset saapuvat aina hitaammin meille mitä meiltä asiakkaalle lähettäessä. Maksun palautukset suoritetaan yleensä joko samana tai seuraavana päivänä, kun olemme vastaanottaneet asiakaspalautuslähetyksen. Muista aina ilmoittaa tilinumerosi IBAN muodossa asiakaspalautuslomakkeeseen maksun palautusta varten.

Muuta:

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Kuluttajariitalautakunta (www.kuluttajariita.fi)

Rekisteri-ja tietosuojaseloste

Rekisterin pitäjä

Leeloo Oy
y-tunnus 2894908-2
Mäkelinkatu 15, 90100 Oulu

Rekisterin käsittelystä vastaa

Leeloo Oy asiakaspalvelu
asiakaspalvelu(at)leeloo.fi

Rekisterin nimi

Leeloo Oy asiakasrekisteri

Rekisterin tietosuojasisältö

Leeloo Oy asiakasrekisteri:
- asiakkaan etu- ja sukunimi
- yhteystiedot (osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite)
- tilauksen tiedot (maksutapa, toimitustapa, toimitusosoite, tilatut tuotteet, hinnat, alv)
Leeloo Oy kerää henkilötietoja verkkokaupassa asiointia, tilausten tekoa varten ja mahdollista omaa markkinointia varten (uutiskirjeet). Asiakasrekisterin henkilötietoja kerätään, käsitellään ja tallennetaan verkkokaupan tilauksiin liittyvissä asioissa mutta myös palveluiden ja asiakaspalvelun kehittämisen, raportoinnin, markkinoinnin sekä asiakkuuden hoitamiseen vaadittavien toimenpiteiden yhteydessä. Säilytämme asiakkaiden sähköiset ja kirjalliset yhteydenotot asiakassuhteiden hoitamista varten.

Rekisterin säilytys- ja suojaus

Asiakasrekisterin tiedot ovat luottamuksellisia ja niitä kerätään sekä tallennetaan sellaisiin tietokantoihin, jotka ovat täysin suojattuja tarvittavine salasanoin ja teknisine vaatimukseen. Asiakasrekisterin käyttäjiä sitoo vaitiolovelvollisuus. Asiakasrekisterin henkilötietoja luovutetaan vain sellaisille ulkopuolisille tahoille, jotka ovat välttämättömiä tilausten toimittamiseen ja maksamiseen liittyvissä asioissa. Näitä ovat muun muassa kuljetus- ja maksunvälityspalvelut. Henkilö- ja maksutiedot käsitellään aina salatussa SSL- yhteydessä. Asiakkaan henkilötunnusta tai maksu- ja/tai luottokorttinumeroita ei tallenneta verkkokauppajärjestelmään. Henkilötietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

Rekisterin säilytysaika

Leeloo Oy säilyttää rekisterin tietoja aina niin kauan, kuin on välttämätöntä ja lain edellyttämää. Asiakas voi kuitenkin halutessaan pyytää henkilötietojen poistamista verkkokaupan asiakastililtä. Tämä täytyy tehdä aina kirjallisesti yllämainittuun asiakaspalvelun sähköpostiin. Mahdollisen uutiskirjemarkkinoinnin voi halutessaan perua erikseen jokaisen uutiskirjeen lopussa esitetyn linkin kautta. Kaikkia henkilötietoja ei lainsäädännön mukaisesti voida poistaa. Näitä syitä ovat esimerkiksi kirjanpidolliset perusteet sekä kuluttajakauppaa koskevat säädökset, jotka velvoittavat yritystä säilyttämään asiakastietoja tietyn ajan.

Asiakkaan oikeudet

- henkilötietoihin pääsy, tietojen tarkistaminen ja mahdollinen muokkaaminen
- suoramarkkinoinnin kieltäminen
- tietojen poistaminen tietyin rajoituksin (kts. yllämainitut yrityksiä koskevat vaatimukset ja säädökset), muuttaminen tai käsittelyn rajoittaminen
- henkilötietojen käsittelyn vastustaminen
- suostumuksen peruuttaminen
- valituksen tekeminen valvontaviranomaiselle